טראמפ על עזיבת סוריה: "טורקיה יכולה לטפל בדעא"ש"

    שלמה ריזל No Comments on טראמפ על עזיבת סוריה: "טורקיה יכולה לטפל בדעא"ש"

    משרד החוץ האירני הגיב לעזיבה והודיע: "הכוחות האמריקנים גרמו לחוסר יציבות באזור". בינתיים על רקע התרגיל הימי הגדול שמקיימת איראן, ספינת טילים איראנית שיגרה מספר טילים, לעבר אזור בו נמצאת נושאת מטוסים אמריקנית

    טראמפ ונתניהו בבית הלבן צילום: אבי אוחיון, לע"מ
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נסיגת ארה"ב מסוריה: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (שבת) לעזיבת ארה"ב את אזור סוריה וכתב: "ארצות הברית הייתה אמורה לשהות שם במקור כשלושה חודשים, ועכשיו, אחרי שבע שנים, עדיין לא עזבנו. כשרק הפכתי לנשיא, דאעש היה פראי. עכשיו דאעש הובס ומדינות באזור, כולל טורקיה, מסוגלות בקלות לדאוג למה שנשאר מהם. אנחנו חוזרים הביתה".

    משרד החוץ האיראני התייחס גם הוא לנסיגת הכוחות האמריקניים מסוריה: "הנוכחות שלהם היא הסיבה לחוסר היציבות באזור – כניסת האמריקנים היתה טעות וצעד לא הגיוני שהגביר את ההסתה ולא נתן כלום בעשר השנים האחרונות, מלבד מתיחות".

    בתוך כך, ספינות חיל הים של משמרות המהפכה של איראן שיגרו מספר טילים באזור בו נמצאת נושאת המטוסים האמריקנית ג'ון סטניס, וכלי טייס בלתי מאויש טס קרוב אליה. מסוק צבא אמריקני שייט אח"כ בסמוך לסירות הצבא האירני. צבא איראן מקיים בימים אלו את תרגיל "הנביא הגדול 12" בו לוקחים חלק בין היתר כוחות ימיים באזור מיצרי הורמוז.

     

     



    0 תגובות